خورش سبز بهاری
نوشته شده توسط : cooker

 

کهنگی و ماندگی

در صورت زیاد آمدن آن‌را در ظرف درداری بریزید تا بوی یخچال و سایر غذاها را به خود نگیرد. از گذاشتن اضافه این خورش در فریزر خودداری کنید زیرا طولانی شدن زمان نگهداری این خورش از ارزش غذایی آن به شدت خواهد کاست. در هنگام خرید کنگر توجه داشته باشید که ساقه‌های جوان به کلفتی انگشت سبابه دست را انتخاب کنید و برای پاک کردنش بهتر است از قیچی استفاده کرده و برای حفاظت درمقابل تیغ‌های این گیاه دستکش بپوشید.

اگر چربی خونتان بالاست

بهتر است به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ به خصوص سینه آن استفاده کنید زیرا کم‌چرب بوده و برای کنترل مشکل شما گزینه مناسب‌تری است. در ضمن سبزیجات مصرف شده در آن‌ را سرخ نکرده و از روغن کمتری در تهیه خورش‌تان استفاده کنید و میزان کنگر مصرفی در غذایتان را دو برابر کنید.
اگر  سنگ کیسه‌صفرا دارید
اگر سنگ کیسه صفرا دارید، از آنجایی که برگ‌های کنگر محرک انقباض کیسه صفراست و اگر سابقه ابتلا به سنگ کیسه صفرا دارید از کنگر کمتری در خورش‌تان استفاده کنید چرا که افزایش انقباض کیسه صفرا به انسداد مجاری و حتی پارگی کیسه صفرا منجر می‌شود.

اگر فشار خونتان بالاست

اگر فشار خون بالایی دارید، از آنجایی که در هر 100 گرم از این سبزی 360 میلی‌گرم پتاسیم وجود دارد این ماده غذایی به عنوان یک کاهنده فشار خون به حساب می‌آید که البته بهتر است با نمک کم و آب‌لیمو یا آب‌غوره فراوان مزه دار شود تا به این ترتیب کنترل فشار خون صورت گیرد.




:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: